Ketogén diéta: több szól ellene, mint mellette

Ketogén diéta. Ketogén diéta - így csináld helyesen

Diéták útvesztőjében 2: Ketogén diéta — ez nagyon zsír Diéták útvesztőjében 2: Ketogén diéta — ez nagyon zsír Sorozatunkban igyekszünk a legnépszerűbb irányzatokat bemutatnimellyel nem célunk sem az igazságtétel, sem a piedesztálra állítás, hiszen ahány test annyi különböző bélflóra.

Keto diéta: ezeket eheted, és ezeken nem! | airportspecialist.hu

A bélflóra olyan specifikus, mint az ujjlenyomatunk, ezért az ideális étrendnek is egyénre szabottnak kell lennie. A legtöbbet akkor teheted magadért, ha oda figyelsz tested jelzéseire és aszerint választod meg életmódodat. Miben lehet segítségedre a ketogén étrend? A ketogén étrend számos egészségügyi előnnyel járhat, különösen metabolikus, neurológiai vagy inzulinnal kapcsolatos betegségek esetén.

Köztudott ugyanis az a téves nézet, miszerint az elhízás a magas zsírtartalmú élelmiszerek miatt következik be. Ez az elmélet könnyedén cáfolható a ketogén diétával, no meg persze azzal, hogy zsírraktáraink gyarapításához jelentős inzulinreakciónak kell bekövetkeznie — ez pedig a vércukor emelkedését okozó szénhidrátok miatt történik. Meg is van az elhízás elsődleges bűnbakja: a cukor. Ha nem figyeltünk ketogén diéta, és sikerült jelentős zsírtöbbletet felhalmoznunk, kezdhetünk diétázni. Hogyan égethetünk zsírt ezzel a diétával?

A ketogén étrendet eredetileg a neurológiai betegségek, mint például az epilepszia kezelésének eszközeként alkalmazták, de előnyös lehet: Szívbetegség megelőzésében, mivel segíthet olyan kockázati tényezők javításában, mint a testzsír, a Ketogén diéta jó koleszterinszint, a vérnyomás és a vércukorszint.

Az étrendet jelenleg a rák kiegészítő kezeléseként vizsgálják, mert ez ketogén diéta a tumor növekedésének lassításában.

ketogén diéta

Alzheimer-kór esetén segíthet csökkenteni az Alzheimer-kór tüneteit és lassíthatja annak előrehaladását. Epilepsziás gyermekeknél jelentősen csökkentheti a rohamokat. Bár további kutatásokra van szükség, egy tanulmány megállapította, hogy az étrend segített javítani a Parkinson-kór tüneteit.

A ketogén étrend segíthet csökkenteni az inzulinszintet, amely kulcsszerepet játszhat a policisztás ovárium szindrómában Agyi sérülések. Egyes kutatások szerint az étrend javíthatja a traumás ketogén diéta kimenetelét.

ketogén diéta étrend | Nosalty

Testsúlycsökkentésben is egyre nagyobb teret hódít, hiszen a szénhidrátbevitel drasztikus csökkentésével jár, ketogén diéta zsírral helyettesítenek. Ez a szénhidrát-csökkenés a szervezetet metabolikus állapotba hozza, ezt nevezik ketózisnak.

  1. Könyv: Vegán ketogén diéta (Ruediger Dahlke)
  2. A sajt fehérjében, kalciumban és hasznos zsírsavakban gazdag, de minimális mennyiségű szénhidrátot tartalmaz.

A ketózis egy olyan anyagcsere-állapot, amely során a tested zsírokat használ üzemanyagként szénhidrátok helyett. Ezenkívül a zsírt a májban ketonokká alakítja, amelyek így energiát szolgáltathatnak az agy számára. Különböző vér- vizelet- és légzési tesztek állnak rendelkezésünkre, melyekkel megmérhetjük a szervezet által termelt ketonok mennyiségét, így segíthetnek annak megállapításában, hogy bekerült-e a szervezeted a ketózisba.

A cukorbetegséget az anyagcsere változásai, a magas vércukorszint és az inzulinfunkció károsodása jellemzi.

'+lang[selectedLang].title+'

A ketogén étrend alapjai A keto diéta alacsony szénhidráttartalmú, magas zsírtartalmú étrend. Csökkenti a vércukor- és inzulinszintet, és elmozdítja a szervezet anyagcseréjét a szénhidráttól, a zsír és a ketonok felé. A ketogén étrendnek több változata létezik Standard ketogén étrend SKD : Ez egy nagyon alacsony szénhidráttartalmú, mérsékelt fehérjetartalmú és magas zsírtartalmú étrend.

ketogén diéta

Ciklikus ketogén étrend CKD : Ez a diéta magasabb szénhidráttartalmú időszakokat tartalmaz, például 5 ketogén napot, majd 2 magas szénhidráttartalmú napot. Célzott ketogén étrend TKD : Ez a diéta lehetővé teszi szénhidrátok hozzáadását az edzések körül.

HETI AJÁNLAT

Magas fehérjetartalmú ketogén étrend: Ez hasonló a szokásos ketogén étrendhez, de több fehérjét tartalmaz. A cikkben szereplő információk többnyire a szokásos ketogén étrendre SKD vonatkoznak, bár sok ugyanazon elv érvényes a többi változatra is. A ketogén étrend során kerülendő ételek Minden olyan ételt, amelyben magas a szénhidráttartalom, korlátozni kell.

ketogén diéta

Az alábbiakban felsoroljuk azokat az ételeket, amelyek fogyasztását ketogén étrend esetén csökkentsd vagy hagyd el teljesen: cukros ételek: szóda, gyümölcslé, turmixok, sütemény, fagylalt, ketogén diéta stb. Ketogén ételek Az étkezés nagy részét ezekre az ételekre kell alapoznod: húsok: vörös hús, steak, sonka, kolbász, szalonna, csirke és pulyka, zsíros halak: lazac, pisztráng, tonhal és makréla, tojás: legeltetett vagy omega-3 egész tojás, fogyni 20 nagyon gyorsan és tejszín: fűvel táplált vaj és nehéz tejszín, sajt: feldolgozatlan sajtok, mint például cheddar, kecske, tejszín, kék vagy mozzarella, diófélék és magvak: mandula, ketogén diéta, lenmag, tökmag, chia mag stb.

ketogén diéta

Hétfő reggeli: zöldséges és tojásos muffin paradicsommal, ebéd: csirke saláta olívaolajjal, feta sajt, olajbogyó és saláta, vacsora: lazac vajban főtt spárgával. Kedd reggeli: tojás, paradicsom, bazsalikom és spenót omlett, ebéd: mandulatej, mogyoróvaj, spenót, kakaópor és stevia turmix, szeletelt eper mellé, vacsora: sajtos kagylós tacók salsa-val.

Szerda reggeli: diótejes chia puding kókuszdióval és szederrel, ebéd: avokádó garnélarák saláta, vacsora: sertésszelet parmezán sajttal, brokkolival és salátával.

Csütörtök reggeli: omlett avokádóval, ketogén diéta, paprika, hagyma ketogén diéta fűszerek, ebéd: egy marék dió és zeller szár guacamollal avokádóból készült mártogatós és salsa-val, vacsora: pesto és krémsajttal töltött csirke, és egy grillezett cukkini.

Péntek reggeli: cukor nélküli görög, teljes tej joghurt mogyoróvajjal, kakaóporral és bogyókkal, ebéd: darált marhahússaláta takó tekercs szeletelt paprikával, vacsora: töltött karfiol és vegyes zöldségfélék.

Vasárnap ebéd: szezámos csirke és brokkoli, vacsora: tökspagetti Bolognese.

ketogén diéta

Általános tanácsok a ketogén étrenddel kapcsolatban: Mindig próbáld hosszú távon cserélgetni a zöldségeket és a húsokat, mivel a különböző fajták más-más tápanyagot biztosítanak.

Láthatod, hogy a ketogén étrendben sokféle ízletes és tápláló ételt fogyaszthatsz. Nem minden hús és zsír. A zöldségek fontos részei az étrendnek.

ketogén diéta

A ketogén étrend kockázatai Hosszú távon a keto étrenden való tartózkodásnak lehetnek negatív hatásai, mint például: a vér alacsony fehérjetartalma.